Write a tv schedule. you can use the words in Exercises 3 and 4? What time does each programme start? What kind of programme is it? What is it called? Add a line at the end to make people want to watch it.

Write a tv schedule. you can use the words in Exercises 3 and 4? What time does each programme start? What kind of programme is it? What is it called? Add a line at the end to make people want to watch it.
The TV channel animal planet:
00:00-underwater world
01:30-life in the zoo
3:00-insects of the wild forest
4:00-the life of lions
6:00-tree houses
8:00-Texas animals
9:00-all for animals
11:30-chimpanzee Paradise
13:45-sharks
15:00-the world inside out
17:10-all about butterflies
18:00-birds of the jungle
20:30-most dangerous
21:00-desert inhabitants
23:00-crocodile tooth
ПЕРЕВОД:
Напиши телепередачу. Вы можете использовать слова в упражнениях 3 и 4? Во сколько начинается каждая программа? О какой программе идет речь? Как это называется? Добавьте строку в конце, чтобы люди захотели посмотреть ее.
ТВ-канала "планета животных":00:00-подводный мир01:30-жизнь в зоопарке3: 00-насекомые дикого леса4:00-жизнь Львов6:00-дома на деревьях8: 00-животные Техаса9:00-Все для животных11:30-шимпанзе Рай13:45-акулы15:00-мир наизнанку17:10-Все о бабочках18: 00-птицы джунглей20:30-самые опасные21: 00-жители пустыни23: 00-зуб крокодила

Составь и запиши вопросы в соответствии с ответами. What film he watch? where you go? they do a test in English? what you do Jack? why she look for you?

Если задача исправить ошибки, то правильно вопросы будут выглядеть так:

What film he watch? – What film does he watch?
where you go? – Where do you go?
they do a test in English? Do they do a test in English?
what you do Jack? – What do you do, Jack?
why she look for you? – Why does she look for you?

1. Какие природные явления являются источниками инфразвука?
2. Каково основное свойство ультразвука и чем он отличается от инфразвука?
3. Приведите примеры ультразвуковой локации.
4. Какой тип сейсмических волн наиболее опасен для человека? Почему?

1) его источником являются такие природные явления как гром и человеческие деяние как взрывы и выстрелы. Так же не стоит забывать про земную кору, движения которой так же вызывают инфразвуковые колебания. Например, когда вы летите на самолете сквозь облака, казалось бы, бесшумный разрыв облаков, а, оказывается, имеет свой звуковой диапазон.
2) по тому же, что и УЛЬТРАфиолет от ИНФРАкрасного излучения, т. Е. По частоте - ультразвук - выше по частоте, чем звук, который воспринимается ухом (выше 20 кГц), ультрафиолет выше по частоте, чем то, что видит глаз. Инфразвук (ниже 20Гц) и инфракрасный- сответственно ниже по частоте, чем воспринимаемые ухом и глазом.
3) Стрижи-саланганы, птицы гуахаро, летучие мыши и дельфины наиболее способны к эхолокации.  
4) Опасность для человека представляют потоки магмы (лавы), падение выброшенных из кратера вулкана камней и пепла, грязевые потоки и внезапные бурные паводки.

Образовать степени сравнения прилагательных :
small, young, thin, thick, tall, fine, new, easy, busy, dirty, famos, beautiful, difficult, comfortable, expensive, good, bad, little, many

Small-smaller-the smallest, young-younger-the youngest, thin-thiner-the thinest, thick-thicker-the thickest, tall-taller-the tallest, fine-finer-the finest, new-newer-the newest, easy-easier-the easest, busy-basier-the basest, dirty-dirtier-the dirtest, famos-famoser-famosest, beautiful-more beautiful-the most beautiful, difficult-more difficult-the most difficult, comfortable- more comfortable-the most comfortable, expensive-more expensive-the most expensive, good-better-the best, bad-worse-the worst, little-littler-the littest, many-more-the most

С АНГЛИЙСКИМ,
НУЖНО НАПИСАТЬ К ПОСЛОВИЦАМ И ПОГОВОРКАМ КОММЕНТАРИИ.
1. A friend isn need is a friend indeed
2. No man is useless while he has a friend
3. A friend to everyone is a friend to nobody

1. A friend is known in trouble, it means that you can have a friend, but not reliable and when something happens to you, he can just run away. Therefore, that friend who will help everywhere, he is a true friend!
2. No man is useless, as long as he has a friend, in fact it is also true! Friends they can do together whatever they want! They can play, talk, work, and in general are engaged in all that they want! And if you have a friend, you are not useless! After all, he made friends with you, because he knows that you are not useless, and most likely he likes to be friends with you.
3. A friend for everyone is a friend to anyone, this quote can be understood as the fact that there are only a few merchants, osmalli are just friends. Determine who is still great, what you need, and for this you do not need to specifically jump from the cliff to check who is real and catch. It is necessary to check it safely, for example, if you are friends with him for many years.

1. We got married a month before the war broke ___.
2. The car broke ___ just outside Winchester.
3. A house in Brecon Place was broken ___ last night.
4. The children saw the sea and broke ___ a run.
5. At that terrible sight many people broke___ tears.
6. Anna tried to break ___ but he held her tight.
7. The fire must have broken ___ during the night.
8. Fire fighters had to break___ the flat.
9. We watched her puzzled face break gently ___a smile.
10. I almost expected him to break ___ laughter.

1. We got married a month before the war broke _out__.
2. The car broke _down__ just outside Winchester.
3. A house in Brecon Place was broken __into_ last night.
4. The children saw the sea and broke _into__ a run.
5. At that terrible sight many people broke__in_ tears.
6. Anna tried to break _away__ but he held her tight.
7. The fire must have broken _out__ during the night.
8. Fire fighters had to break__into_ the flat.
9. We watched her puzzled face break gently _with__a smile.
10. I almost expected him to break _into_ laughter.

Jeff woke up late. The house was very quiet and Jeff _____UNDERSTAND_____ that he was alone there. He got up and headed to the kitchen. There ___BE_____ nobody in it but he felt the delicious aroma of fresh baking. A large bowl of doughnuts was on the table. It ____COVER_____ with a white kitchen towel but Jeff could not resist it and pulled out a doughnut. When he was consuming his ____FIVE____ one, his grandmother appeared at the doorway. She _____WEAR_____ light working trousers, a T-shirt, and an old straw hat. Jeff guessed that she had been working on ____SHE_____ roses, in the front garden. “Fine, you ____WAKE____ up at last!” said Granny, “But why are you still undressed? Go and wash and get dressed immediately!” Jeff remembered that Granny had always been very strict about the morning routine. She never allowed her grandchildren to look untidy or avoid brushing their ____TOOTH______. “Ok-ok, just a second,” laughed Jeff picking up another doughnut and retreating through the other door. “I ____COME____ back as soon as I am ready.”

Jeff woke up late. The house was very quiet and Jeff _____understood _____ that he was alone there. He got up and headed to the kitchen. There ___was_____ nobody in it but he felt the delicious aroma of fresh baking. A large bowl of doughnuts was on the table. It ____was covered _____ with a white kitchen towel but Jeff could not resist it and pulled out a doughnut. When he was consuming his ____fifth____ one, his grandmother appeared at the doorway. She _____was wearing_____ light working trousers, a T-shirt, and an old straw hat. Jeff guessed that she had been working on ____her_____ roses, in the front garden. “Fine, you ____have woken____ up at last!” said Granny, “But why are you still undressed? Go and wash and get dressed immediately!” Jeff remembered that Granny had always been very strict about the morning routine. She never allowed her grandchildren to look untidy or avoid brushing their ____teeth______. “Ok-ok, just a second,” laughed Jeff picking up another doughnut and retreating through the other door. “I _will come____ back as soon as I am ready.”

Написать об интернете на английском

В последнее десятилетие компьютеры заполнили нашу жизнь. Теперь они есть почти в каждой семье. Мы привыкли к ним и не представляем свой досуг без этой чудо-машины.
Вместе с компьютерами в нашу жизнь вошел Интернет. Он стал неотъемлемой частью жизни каждого человека. Теперь люди не могут прожить и дня без проверки почты и посещения любимых сайтов. Интернет - это не только помощник в повседневной работе, Интернет- это иной мир, в котором есть свои почтовые ящики, библиотеки, фотогалереи, игры, магазины. С помощью Интернета люди могут путешествовать по разным городам, посещать туристические места, общаться с людьми.
В последнее время многие люди задают вопрос: "Вреден Интернет или полезен?". Я думаю, что на этот вопрос нет определенного ответа. Ведь с одной стороны Интернет - это очень хорошая и полезная вещь. А с другой - у Интернета есть много отрицательных функций: зависимость, бесполезная трата времени, денег, здоровья.
Конечно, Интернет может быть отличным помощником в поиске информации. Но есливсе время проводить в Интернете могут возникнуть большие проблемы. Люди теряют связь с реальным миром, попадают в полную зависимость от компьютера. Я считаю, что важно научиться различать грань между реальной жизнью и жизнью в Интернете. Но, чтобы это сделать, нужно понять, что действительно важно в Интернете, а что нет. И тогда Интернет будет не страшным врагом, а незаменимым помощником. Lately computers have filled our life. Now they are almost in each family. We have got used to them and we do not imagine our leisure without this miracle-machine.
With the help of computers the Internet has entered into our life. It became an integral part of a life of each person. Now people cannot live a day without checking of mail and visiting their favourite sites. The Internet is not only the assistant in daily work, it is also the other world in which there are mail boxes, libraries, photo galleries, games, shops. By means of the Internet people can travel to different cities, visit tourist places, communicate with people.
Recently many people ask a question: " Is the Internet harmful or useful? ". I think, that on this question there is no certain answer. In fact on the one hand the Internet is a very good and useful thing. And on the other hand it has many negative functions: dependence, the waste of time, money, health.
Certainly, the Internet can be the excellent assistant in information search. But if we spend a lot of time on the Internet we'll have some problems. We lose a touch with the real world, get in a full dependence on a computer. I think, that it is important to learn to distinguish a side between a real life and a life on the Internet. For that it is necessary to understand, what is really important on the Internet and what is not. And then the Internet will be not the terrible enemy, but the indispensable assistant.
Перевод:


1) They serviced Ken’s car yesterday. – Ken………
2) They’re repairing our roof at the moment. – We……
3) They’re going to fit a stereo in my car. –I ………
4) Someone cleans Sue’s flat once a week. –Sue……
5) Has anyone tested your eyes recently? –Have you……….
6) Someone stole John’s briefcase last week. –John………
7) Someone cleans her house. – She…….
8) Someone cooks her meals. –She………
9) Someone washes her clothes. –She.……
10) Somebody cleans her windows. –She……
11) Somebody serviced her car. –She……
12) Somebody does her shopping. –She….
13) Somebody looks after her garden. –She….
14) Somebody posts her letters. –She…….
15) Their windows need to be cleaned. –They need………
16) The hairdresser was styling Mrs Brown’s hair. –Mrs Brown……
17) She told her son to carry the shopping to the house. –She. …….
18) Dad is going to arrange for someone to cut the grass. –Dad is going………
19) They used to employ a cleaner who cleaned the house. –They used……
20) Did the mechanic repair Paul’s motorbike? –Did Paul…….

Здравствуйте, перевести надо было?
Вчера они обслуживали машину Кена. Кен.
2) Они ремонтируют нашу крышу в данный момент. Мы.
3) Они собираются установить стерео в моей машине. И.
4) Кто-то очищает квартиру Сью один раз в неделю. Сью……
5) Кто-нибудь недавно проверил ваши глаза? Ты.
6) На прошлой неделе кто-то украл портфель Джона. John.
7) Кто-то очищает ее дом. Она…….
8) Кто-то готовит еду. Она………
9) Кто-то моет одежду. Она. ……
10) Кто-то очищает ее окна. Она……
11) Кто-то обслуживал ее машину. Она……
12) Кто-то делает покупки. Она….
13) Кто-то смотрит на свой сад. Она….
14) Кто-то пишет свои письма. Она…….
15) Их окна нужно очищать. Им нужно………
16) Парикмахер ухаживал за волосами миссис Браун. Миссис Браун……
17) Она сказала сыну, чтобы он несли покупки в дом. Она.
18) Папа собирается устроить кому-то, чтобы сократить траву. Дад идет.
19) Они использовали уборщика, который убирал дом. Они использовали……
20) Сделал ли механик ремонт мотоцикла Павла? Под Павел.

En route.
Post train number twenty-one runs twenty hours to Berlin. It passes through Orsha, Minsk, Smolensk and Brest. It Orsha the train stops for five minutes and in Brest for two hours. There the passengers will have every opportunity to see the sights of the city. Some passengers change trains in Brest, or interruting trip passengers can enjoy the beautiful landscapes of our country.

В пути.
Почтовый поезд номер двадцать один пробегает двадцать часов в Берлин. Он проходит через Оршу, Минск, Смоленск и Брест. Это Орша, поезд останавливается в течение пяти минут и в Бресте в течение двух часов. Там у пассажиров будет возможность посмотреть достопримечательности города. Некоторые пассажиры меняют поезда в Бресте, или пересекающиеся пассажиры поездки могут наслаждаться прекрасными пейзажами нашей страны.