Look at the photos again, then match the descriptions with the right names.
1 Its longer than the Amazon and the Mississip Its the longest river in the world
2 Its the tallest building in the world
3 Its the largest plane in the world 4 Its the highest mountain in the world
5 Its the biggest desert in the world
6 Its the most amazing athlete in the animal kingdom
7 Its the most dangerous animal in the world
Посмотрите на фотографии еще раз, затем сопоставьте описания с правильными именами.
1 Это длиннее, чем Амазонка и Миссисип. Это самая длинная река в мире
2 Это самое высокое здание в мире
3 Это самый большой самолет в мире 4 Это самая высокая гора в мире
5 Это самая большая пустыня в мире
6 Это самый удивительный спортсмен в животном мире
7 Это самое опасное животное в мире
. Написать 10 школьных правил используя should, shouldnt (School manners/rules)
SHOULDNT
1. You shouldnt run in the halls.
2. You shouldnt litter in the school.
3. You shouldnt shout in the school.
4. You shouldnt come sick in the school.
5. You shouldnt ignore these rules.
SHOULD
1. You should keep classroom in the purity.
2. You should respect teachers and other pupils.
3. You should go to classes regularly.
4. You should wear school uniform.
5. You should adhere to the rules.
Tell us about the things which surround house street view if village or town
План-конспект урока в 7 классе по английскому языку по теме"Town orVillage?"
Тип урока: урок-дискуссия.
Методы: стимулирование обучения, метод проблемных вопросов, наглядно-визуальный метод, обыгрывание реальной ситуации общения.
Тема: Город или деревня?
Цель урока: развитие умений диалогической речи и монологической речи, совершенствование навыков говорения, совершенствование навыков восприятия и понимания речи на слух.
Развивающий компонент цели урока: способствовать развитию языковых, познавательных способностей учащихся, развитию готовности к коммуникации на основе предложенного речевого материала, развитию памяти, мышления, воображения, развитию познавательного интереса.
Образовательный компонент цели урока: способствовать расширению лингвистического и общего кругозора.
Воспитательный компонент цели урока: создать содержательные и организационные условия для развития речевого этикета, умения высказать и отстоять свою точку зрения, воспитания гражданской позиции, воспитания патриота своей страны.
Практический компонент цели урока: практическое использование приобретенных знаний в диалоге и монологе для обеспечения коммуникативных потребностей.
Речевой материал урока:
- лексика по теме «Город и деревня».
Оснащенность урока:
- Английский язык: учеб. Пособие для 7-го кл. oбщеобразоват. yчреждений с рус. Яз. Обучения / Н. В. Юхнель, Е. Г. Наумова. – Минск: Выш. Шк. 2010. – 269 с. : ил. ;
- Настольная книга преподавателя иностранного языка: Учеб. Метод. Пособие для учителей общеобразоват. Шк. / Е. А. Маслыко, П. К. Бабинская, А. Ф. Будько, С. И. Петрова. – Мн. : Выш. Шк. 2000. – 522 с.
- презентация по теме урока;
- магниты.
Оборудование урока:
- компьютер.
ХОД УРОКА
I. Организационный момент. Создание атмосферы иноязычного общения.
T. Good morning, dear students! Good morning, dear guests! Welcome to our lesson! Look at the screen! Try to guess the name of the lesson. What shall we speak about?( на экране фото большого города и сельской местности) PPs отвечают на вопросы и определяют цель урока. That’s OK. We’ll speak about the life in a city and in the country and compare them.II. Проверка домашнего задания.
T. You know that there are different types of houses in the city and in the village. Let's revise what houses there are in these places(презентация типы домов) and then we will check your homework.
Учащиеся повторяют изученный материал и рассказывают о домах, в которых они живут.
T: And now tell us please about in what type of house do you live in?
III. Актуализация и обобщение имеющихся у учеников знаний.
T: Now let's brainstorm the new words from the unit. Say what words can be used to speak about towns, which – about villages? Open your books at p. 119, ex. 1c Compare the two pictures. Use the words in the box to help you.
IV. Основная часть. Предтекстовый этап.
T: So, now I propose you to divide into 2 groups (Картинки города и деревни разделены на 4 части )Поставьте слово в правильную форму,
Traditionally, banks have aimed their (1. advertise) at those with plenty of money.(2. increase), however, banks today are trying to attract younger and younger(3. consume)-peple like you!The idea behind it is that if they can get you young enough, they will be able to depend on your (4. loyal) for the rest of your life. And there is so much (5. comlete) between the different banks that they will try almost anything to get their hands on your (6. save). So be prepared for their free offers. They will tempt you with anything from holidays to (7. fashion) items of clothing. One high street bank is even offering a (8. style) stereo system to all first time customers. That’s not a bad return on your (9. invest)!And there’s another good reason to put your money in the bank-free (10. finance) advice. You never know when you might need that!
Traditionally, banks have aimed their advertisement at those with plenty of money. Increasing, however, banks today are trying to attract younger and younger consumer-people like you! The idea behind it is that if they can get you young enough, they will be able to depend on your loyalty for the rest of your life. And there is so much complete between the different banks that they will try almost anything to get their hands on your savings. So be prepared for their free offers. They will tempt you with anything from holidays to fashion items of clothing. One high street bank is even offering a styled stereo system to all first time customers. That’s not a bad return on your investment! And there’s another good reason to put your money in the bank-free financial advice. You never know when you might need that!
составить распорядок дня по английскому Я встаю в 7:20 потом я иду есть после еды я одеваюсь и иду в школу после школы я иду делать уроки после уроков я иду гулять с собакой потом я иду играть в компьютер в 19:00 я ужинаю и ложусь спать!
I get up at 7:20 then I go eat after eating I dress up and go to school after school I go to do homework after school I go for a walk with a dog then I go to play computer at 19:00 I eat dinner and go to bed! Как то так по англиискому у меня 5 должно быть всё правильно)
I get up at 7:20. Then I have breakfast. After breakfast I go to school. When I come home from school, I do my homework. After that I go for a walk with my dog. At 19:00 I play computer games. Then I have dinner and go to bed.